067-430-52-02

Drive Ukraine 2030: якою буде українська інфраструктура через 11 років

27.01.2019 • Просмотров: 2526

Україна і Туреччина мають намір з 2019 року зняти обмеження на виконання двосторонніх і транзитних вантажних перевезень. Читайте такожУ МВС розповіли, коли і де патрульні почнуть використовувати лазерні радари TruCam Як повідомила прес-служба Мінінфраструктури, про це країни домовилися під час засідання українсько-турецької Змішаної Комісії з питань міжнародних автомобільних перевезень, яке відбулося 3-4 жовтня в місті Анкара. «Головним досягненням є домовленість про перехід на бездозвільну систему виконання двосторонніх і транзитних вантажних перевезень між Україною і Туреччиною. Сторони домовилися до кінця жовтня 2018 року напрацювати відповідний проект Протоколу про внесення змін до чинної двосторонньої угоди, а також докласти максимум зусиль для підписання в 2019 році», - йдеться в повідомленні. Також наголошується, що до моменту підписання і набрання чинності відповідних змін до Угоди сторони погодились, починаючи з 2019 року, здійснювати обмін додатковими дозволами для здійснення двосторонніх перевезень в необмеженій кількості, для задоволення потреб вітчизняних перевізників. «У 2018 році українська сторона додатково отримає таку кількість дозволів: 1000 двосторонніх; 1000 для порожнього в'їзду транспортних засобів; 500 в/з третіх країн. На 2019 рік сторони погодили попередню квоту дозволів для здійснення міжнародних вантажних автомобільних перевезень: 7000 двосторонніх; 4000 транзитних; 10 000 транзитних U; 2500 в/з третіх країн; 5000 для порожнього в'їзду транспортних засобів», - йдеться в повідомленні. Як повідомляв УНІАН, раніше Кабінет міністрів України відновив на посаді голову Держслужби з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) Михайла Ноняка, який був відсторонений від роботи на час проведення розслідування. У березні міністр інфраструктури України Володимир Омелян звернувся до уряду з пропозицією звільнити Ноняка. Невдоволення міністра викликала непрозора робота служби. До того ж, 6 квітня співробітники СБУ затримали чиновника Укртрансбезпеки, який вимагав від підприємця 38 тисяч доларів хабара за видачу дозволів на міжнародні вантажні перевезення, мотивуючи це "дефіцитом" відповідних бланків. Відзначається, що за кожен оформлений документ чиновник отримував від 100 до 500 доларів США за офіційної вартості бланка 49 гривень. У свою чергу, Ноняк раніше заявляв про відсутність підтримки з боку Міністерства інфраструктури в питанні зміни нормативно-правової бази для зниження корупційних ризиків, а також у питанні переведення послуг, які надає Укртрансбезпека, в електронний формат. Ноняк був призначений головою Укртрансбезпеки 20 квітня 2016 року, а до призначення обіймав посаду заступника голови цієї служби.

Детальніше читайте на УНІАН: https://economics.unian.ua/transport/10288083-ukrajina-i-turechchina-domovilisya-znyati-obmezhennya-na-vantazhni-avtoperevezennya.html
Перетнути Україну за 10 годин та доїхати до аеропорту за годину з будь-якої точки в країні. Що ще передбачає транспортна стратегія-2030

Виглядає Drive Ukraine 2030 вкрай амбітно: спробуйте спланувати проекти на 12 років в країні, де щороку зі скрипом ухвалюють бюджет.

За словами Міністра інфраструктури Володимира Омеляна українська держава в питанні розвитку транспортної інфраструктури ще ніколи не дивилася так далеко і не бачила перспективу 2030 року.

Втім, в Міністрерстві все ж наважилися покласти край бальзамуванню старої заіржавілої радянської спадщини і відкрити шлях докорінній модернізації транспортної інфраструктури:

“Ми можемо нескінченно латати дороги або модернізовувати вагони, яким по 40 і більше років. Але тільки амбітні плани і “велика інфраструктурна революція” можуть дати Україні нову якість. Побудова модерної держави вимагає модерного підходу”,- заявив міністр під час презентації.

Крім того, наявність та покрокове виконання довгострокової стратегії є потужним сигналом міжнародним партнерам та інвесторам, що Україна впевнено дивиться у майбутнє і бачить себе важливою частиною світових транспортно-логістичних процесів, переконаний Омелян.

То якою може бути інфраструктура України вже в 2030 році

Дороги

В Drive Ukraine 2030 передбачено, що через 12 років в Україні буде 10 автобанів, побудованих за принципом концесії. Почати будівництво першої платної дороги в Міністерстві планують вже в 2019 році - нею стати дорога з Києва до Білої Церкви.

Нагадаємо, для українських доріг в уряді передбачений окремий документ - Програма розвитку українських доріг на 2018-2022 роки. Згідно з нею, за п’ять років якісними шляхами в Україні повинні бути з’єднані всі обласні центри.

Перш за все розвиватимуть напрямки Львів-Київ-Харків-Донецьк, Київ-Керч, Полтава-Дніпро.

Також в стратегії передбачена міжнародна інтеграція українських автошляхів: Go Highway, Via Carpatia, продовження Одеса-Рені до Греції.

В МІ розраховують, що до 2030 року Україну в середньому за 10 годин можна буде перетнути зі сходу на захід та з півночі на південь.

Щоб нові та вже побудовані дороги не руйнувались та служили якомога довше, на них працюватимуть більше 100 комплексів автоматичного вагового контролю.

Також в МІ розраховують за 12 років суттєво покращити безпеку на дорогах. Зокрема, до 2030 року на українських автошляхах повинна бути нульова дитяча смертність, а травматизм зменшений на 90%. Задля цього на безпеку з Дорожнього фонду передбачено 35 млрд грн.

Містить стратегія й новації, наприклад, будівництво інтелектуальних доріг для руху безпілотного транспорту, створення системи контролю трафіку (з використанням Big Data). Також – створення Smart-road: пілотна дорога, що генерує електроенергію.

 Автівки та громадський транспорт

Більше електрокарів та менше вантажівок - так коротко можна сформулювати плани міністерства на автомобільну галузь.

Згідно зі стратегією, часткА продажу електрокарів в Україні до 2030 року повинна зрости до 50% ринку. Окрім того, в МІ розраховують на відкриття в Україні заводів з їх виробництва.

Також в міністерстві розраховують на будівництво в Україні Tesla Gigafactory з виробництва акумуляторних батарей та сонячних панелей.

Що ж до вантажівок,  в планах збільшення продуктивності автопарку на 35% та зменшення загальної кількості вантажних автомобілів на 22%. Все задля того, щоб покращити українську екологію та розвантажити від фур українські шляхи.

Здійснити намір розраховують за рахунок оновлення автопарку: дешеві кредити для бізнесу повинні сприяти оновленню інфраструктури з вищою продуктивністю.

Зміни чекають й на систему громадського транспорту. Забути про маршрутки та перейти на неолайнери, пропонують в Міністерстві з лютого. Уряд затвердив зміни до двох постанов, які стосуються порядку проведення конкурсу на регулярних автобусних маршрутах та правил надання послуг на автомобільному транспорті.

За рахунок цих змін вільний ринок повинен спричинити заміну маршруток на комфортабельні автобуси, впевнені в міністерстві.

До 2030 року весь громадський транспорт буде на 100% електричний та оновлений.

Також в міністерстві розраховують, що до 2030 року в Україні запрацює єдиний квиток – для всіх видів транспорту.

Авіагалузь

Вражаюча цифра - до 2030 року в Україні повинно працювати 50 аеропортів. Зараз таких - 19.

В МІ розраховують, що завдяки цьому середній час добирання до аеропорту повинен складати близько однієї години з будь-якої точки України.

Тож до 2030 року користуватися вигодами авіасполучення повинна половина населення країни (зараз це 3-4% населення). До того ж бюджетно - 50% авіаперевезень в Україні повинні бути low-cost сегментом.

Загалом українці зможуть літати в 350 напрямках з усіх аеропортів України.

Не менше вражають деталізовані цілі щодо окремих аеропортів. Наприклад, річний пасажиропотік головного аеропорту країни “Бориспіль” повинен складати 36 млн пасажирів, “Львів” прийматиме 3,5 млн (при тому, що в 2017 році всі українські летовища прийняли 10,5 млн пасажирів).

В міністерстві роблять “ставку” на регіональні аеропорти. Наразі 98% пасажиропотоку припадає на 7 аеропортів.

Залізниця

“Укрзалізниця” повинна позбутися монополії. Державі належатимуть лише інфраструктура та дорожнє полотно, решту (вагони, локомотиви) забезпечуватимуть держава та приватні гравці.

Конкуренція повинна призвести до 100% оновлення рухомого складу. Допомогти в цьому також повинна співпраця зі світовими компаніями на кшталт General Electric, Bombardier, Greenbrier тощо.

Середня швидкість залізниці в Україні  до 2030 року повинна становити 150 км/год. зараз середня швидкість українських потягів – 58,2 км/год.

Окрім того, в планах заміна української колії на вужчу європейського зразка. В МІ розраховують змінити колії на напрямках Київ-Одеса, Київ-Львів, Київ-Харків, Київ-Дніпро.

“Ці кроки дадуть можливість вивести Укрзалізницю в топ-5 залізниць світу за фінансовими показниками”, - йдеться в стратегії Drive Ukraine 2030.

До всього – Україна може серйозно заявити про себе як учасник проекту Нового шовкового шляху, для чого потрібен прозорий і ефективний механізм оформлення митних вантажів, якісна система залізничних і автомобільних магістралей.

Морське сполучення

Повинне бути створене морське "єдине вікно" в усіх українських портах. Це інформаційна система, що дасть можливість впорядковано збирати і аналізувати дані про судна. Також Стратегія передбачає: усунення корупційної складової, низькі тарифи, комфортну логістику.

Частка вантажу, який обслуговуватимуть українські порти, у чорноморському басейні – 30%.

Українські порти у рейтингу ТОП-100 найбільших контейнерних портів світу.

Також великі надії в МІ покладають на відновлення річкового транспорту. До 2030 року 50 млн тон на рік повинні бути перевезені Дніпром та іншими річками. Це своєю чергою посприяє розвантаженню українських автошляхів та скороченню вантажівок.

Hyperloop та інвестиції

Ідея, яка ще кілька років тому видавалася нереальною, спричинила чимало кепкувань в мережі після того, як Омелян висловив плани щодо проекту в березні цього року. Однак вже в червні міністр підписав меморандум про співпрацю з компанією Hyperloop Transportation Technologies (HTT) у сфері впровадження технології Hyperloop в Україні. Тож жарти стали не настільки жорсткими.

В разі успішного запуску проекту територією України можуть пройти 5 з 11 глобальних гілок надшвидкісного наземного транспорту Hyperloop.

Три з них прокреслені через Київ:

- перша з'єднає Китай, Європу та Канаду;

- друга — Азію, Близький Схід, Європу і Північну Африку;

- третя — Іспанію і Китай.

Тож з Дніпра і Кривого Рогу на такому транспортному засобі можна буде дістатися до Індії, а з Харкова, Донецька чи Одеси — в Америку.

Звісно, такі амбітні плани неможливі без колосальних коштів. В МІ розраховують залучити в транспортну сферу близько $60 млрд. З них - близько половини з державних коштів. Решту хочуть залучити від інвесторів та кредиторів.

До України розраховують залучити світові компанії на кшталт Hutchison Ports, DP World, General Electric, Bombardier, Tesla, Ryanair.

Також в планах імплементувати Угоду про Асоціацію з ЄС – а це схвалення та виконання пакету інфраструктурного законодавства, виконання директив ЄС.

За словами Міністра інфраструктури, «Drive Ukraine 2030» передбачає:

  • 10 нових автобанів
  • Понад 100 комплексів автоматичного вагового контролю
  • 10 годин – середній час перетину України з Півдня на Північ і з Заходу на Схід
  • 0 – дитяча смертність на автошляхах, зменшення травматизму на автошляхах на 90%, 35 млрд гривень з  Дорожнього фонду на безпеку
  • Міжнародні автобани: Go Highway, Via Carpatia, продовження Одеса-Рені до Греції. А також розвиток внутрішніх напрямків: Львів-Київ-Харків-Донецьк, Київ-Керч, Полтава-Дніпро.
  • Повну відмову від «маршруток». Вільний ринок торпедує перехід до комфортабельних неолайнерів
  • 50 -  працюючих аеропортів
  • 1 година – середній час, який займає дорога до аеропорту з будь-якої точки України
  • 50% населення, яке літає
  • Генерація пасажиропотоку регіональними аеропортами (наразі 98% пасажиропотоку припадає на 7 аеропортів)
  • Від 50% - частка low-cost сегменту в авіапревезеннях
  • 36 млн пасажирів на рік – пасажиропотік аеропорту «Бориспіль». Передбачає 6 об’єднаних терміналів та реконструкцію другої злітно-посадкової смуги
  • 3,5 млн пасажирів на рік –  пасажиропотік аеропорту «Львів»
  • Розширення географії польотів (350 напрямків для польотів з усіх аеропортів України)
  • Вільна конкуренція на залізниці. Інфраструктура і залізничне полотно належать державі. Рухомий склад, локомотиви – як в державній, так і в приватній власності.
  • Передбачено спільне виробництво рухомого складу на основі співпраці Укрзалізниці з Крюківським вагонобудівним заводом та світовими компаніями: General Electric, Bombardier, Greenbrier та ін.
  • За умови успішної співпраці до 2030 року можна замінити 100% локомотивів та оновити вагонний парк на 100%.
  • 150 км/год – середня швидкість залізниці
  • На сполученні Київ-Одеса, Київ-Львів, Київ-Харків, Київ-Дніпро має бути замінена колія на колію європейського стандарту
  • Ці кроки дадуть можливість вивести Укрзалізницю в топ-5 залізниць світу за фінансовими показниками
  • Україна – хаб між Європою та Азією. Україна може серйозно заявити про себе як учасник проекту Нового шовкового шляху, для чого потрібен прозорий і ефективний механізм оформлення митних вантажів, якісна система залізничних і автомобільних магістралей.
  • Морське «єдине вікно» в усіх українських портах (інформаційна система, що дасть можливість впорядковано збирати і аналізувати дані про судна). Усунення корупційної складової. Низькі тарифи. Комфортна логістика.
  • 30% - частка вантажу, який обслуговують українські порти, у чорноморському басейні.
  • Українські порти у рейтингу ТОП100 найбільших портів світу.
  • 50 млн тонн на рік – перевезення вантажів Дніпром та іншими річками.
  • Оновлена «Укрпошта»: понад 70% - частка на ринку поштових послуг.
  • Hyperloop в Україні. Територією України можуть пройти 5 з 11 глобальних гілок надшвидкісного наземного транспорту Hyperloop, з яких три прокреслені через Київ.
  • 60 млрд доларів – обсяг інвестицій у транспортну сферу
  • Інтеграція України у світову економіку та технологічний стрибок у сфері інфраструктури можливі шляхом залучення Світових компаній до України: Hutchison Ports, DP World, General Electric, Bombardier, Tesla, Ryanair.
  • Будівництво в Україні Tesla Gigafactory з виробництва акумуляторних батарей та сонячних панелей.
  • Імплементація Угоди про Асоціацію з ЄС – схвалення та виконання пакету інфраструктурного законодавства, виконання директив ЄС
  • Smart Country. Smart-roads: будівництво інтелектуальних доріг для руху безпілотного транспорту, истема контролю трафіку (використання Big Data), Smart-road: пілотна дорога, що генерує електроенергію.
  • Єдиний квиток: 1 квиток для всіх видів транспорту
  • Від 50% - частка електрокарів у продажу автомобілів
  • 100% - весь громадський транспорт електричний
  • 2 заводи з виробництва електрокарів та батарей
  • Потужності, що виробляють: вантажівки, літаки, мсорські та річкові судна на електричній тязі

Джерело: Сайт "Espreso.tv", "Міністерство інфраструктури України"

Информер курса валют
Таможенный
калькулятор
Заявка
Ru