067-430-52-02

Україні потрібно розвивати транспортну інфраструктуру за стародавнім маршрутом "З варяг у греки"

24.07.2018 • Просмотров: 2202

Розвиток транспортної інфраструктури, що зв'язує Північ і Південь, є перспективним для України і дозволить країні ефективно реалізувати переваги країни як потужного транзитного логістичного хабу, пише у своєму матеріалі для DT.UA економічний оглядач Денис Лавникевич.

"Реальний і перспективний для Києва варіант — розвивати і експлуатувати транспортну інфраструктуру Північ—Південь, за стародавнім маршрутом "З варяг у греки", - зазначає автор.

Окремі проекти в цьому напрямку вже реалізуються й успішно функціонують. Зокрема, запущений в 2003-му контейнерний поїзд "Вікінг", що зв'язує Одесу з Білоруссю та країнами Балтії. Поїзд курсує за маршрутом Чорноморськ/Одеса (Україна) — Бережесть (Україна) — Словечно (Білорусь) — Мінськ — Гудогай (Білорусь) — Кяна (Литва) — Клайпеда (Литва). Загальна протяжність маршруту — 1766 км.

В Одеському порту контейнери "Вікінга", що прямують у напрямку північних сусідів України, опрацьовуються в першу чергу, без найменших затримок.

Тільки за минулий рік "Вікінг" перевіз понад 1 млн т вантажів — майже вдвічі більше, ніж у 2016-му. Зростання обумовлено, переважно, торгівлею між Литвою і Україною. Основний обсяг поставок склали будматеріали, одяг, риба, автозапчастини, полімери, папір, сировину і алкоголь.

"Поїзд "Вікінг" — найвигідніша логістичне пропозицію в Європі. За підсумками 2009 р., склад був удостоєний спеціальної премії Єврокомісії як кращий проект з перевезення вантажів", - пише оглядач.

Ще одним перспективним проектом Лавникевич називає план будівництва водного коридору під індексом Е40, який повинен з'єднати Балтійське і Чорне моря через об'єднану систему судноплавних річок і каналів, яка пройде по землях Польщі, Білорусі та України. Протяжність маршруту через складе близько 2 тис. км.

"Транспортники в захваті від можливості перекидати вантажі з Балтики до Чорного моря не в обхід Європи (Північне море —Атлантика—Середземне море), а через Віслу—Західний Буг—Прип'ять—Дніпро... Самі по собі Польща, Білорусь та Україна навряд чи б взялися за реалізацію цього проекту, навіть незважаючи на всі вигоди, які він обіцяє. Але в даному випадку фінансування готовий звалити на себе Європейський Союз, тобто для трьох країн-учасниць це можливі інвестиції, які належить освоїти", - резюмує автор.

 Джерело:  Сайт "DT.UA"

Информер курса валют
Таможенный
калькулятор
Заявка
Ru